J. Niemiecki – Memory

Nauka języka obcego to nie tylko podręcznik złożony z papierowych kartek, który większości z nas przychodzi na myśl.

Uczyć można się również poprzez formę mądrej zabawy. Daje ona uczniom swobodę i lekkość działania, pozwalając nieco z ukrycia  osiągnąć zamierzony przez nauczyciela cel.

Tym razem, w ramach powtórki materiału, z działu Meine Familie, uczniowie VII  testowali swe umiejętności w technice zapamiętywania, czyli treningu pamięci połączonego z językiem niemieckim, grając w memory. Każdy z uczniów, tak pieczołowicie zajęty był odnalezieniem karteczkowej pary, iż w ogóle nie spostrzegł, że ćwiczył podawanie informacji o członkach rodziny w liczbie pojedynczej i mnogiej, korzystając jednocześnie z prawidłowego użycia IV przypadku, czyli biernika.

Chęć wygranej, w połączeniu ze zdrową rywalizacją, skutkuje zawsze sukcesem a plusem jest nie tylko malutki plusik w zeszycie za wygranie tego myślowego pojedynku, ale i wiedza, którą się zdobyło i w naszym przypadku, skutecznie zapamiętało, choć była ona elementem rzekomo pobocznym a stała się w pełni nadrzędnym .

K. Kolle